. Cvičíme tai-či-čuan pro zdraví a sebeobranu po padesátce | Sebeobrana Beroun

Cvičíme tai-či-čuan pro zdraví a sebeobranu po padesátce

Nevěříte?

Postupem času v souvislosti s různými dobovými i společenskými změnami, a cennými poznatky bezprostředně ovlivňující rozvoj těla, vznikl v Králově Dvoře, první skutečný ,,Tak Kwon“/ tělocvična / tradičních čínských cvičení pro zdraví a sebeobranu, ve kterém se  můžete seznamit s programem, jehož obsah tvoří jedinečný  návod, jak ve středním věku rozvíjet a následně si udržovat optimální fyzické a duševní zdraví, pocit vyrovnanosti a vnitřní pohody.

Výhodou cvičení tai-či-čuan, nebo tréninku sebeobrany ving chun, je to, že je můžete realizovat prakticky všude a časově nezávazně. Stačí když budete dodržovat jejich základní principy. Zde nejde totiž o nějaký otrocky držený cvičební nebo dietní program, ale o skutečnou zdravotní a fyzickou regeneraci celého těla.

Zviditelnit a prosadit takový program není snadné už jen proto, že dnešní člověk  je doslova zaplaven senzačními nabídkami s podtextem zdravé výživy a tělesné zdatnosti.

Navíc je současná populace dost pohodlná, takže raději sáhne po zázračných pilulkách, gelech a kdejakých ,,omlazovacích,, kúrách.

Škoda, že mnohá ,,tajemství“ dlouhověkosti, zdraví a vitality, praktik a zkušešností Čínských tradičních způsobů pro udržení zdraví a prodlužování života, jsou dnes zatlačovány do pozadí.

Využívání poznatků z oblasti bojových umění a čchi kungu, pomáhá odstraňovat nejen nadměrnou únavu, poruchy spánku či chronickou bolest hlavy, zad, páteře aapod.,  ale i různá povrchová zranění  či poškození vnitřních orgánů a pod.

Zkrátka, vědomosti z oblasti anatomie, bojového umění a samozřejmě čchi-kungu, umožňují člověku to nejpodstatnější“ i ve vyšším věku zdravěji žít a rovnoměrně se rozvíjet jak po stránce fyzické, tak po stránce duševní.

A třebaže se nezačíná snadno, proč to nezkusit ? Stejně jako  Indové, Číňané, Japonci, Korejci a ostatní Asiaté, kteří se teprve po čtyřicítce či padesátce začínají učit bojové umění pro zdraví a sebeobranu Wing čun, Tai-či nebo cvičí Čchi kung.

Neboť nejvyšší zákon každého cvičení zní: nic navymáhat a nic bezpodmínečně  nepožadovat, nechat probíhat a nechat vzniknout něco, co vychází pouze ze sebe sama.

Úspěch začátečníka je pouze v tom, že cvičí, nikoli v tom že něčeho dosáhl.

Ten, kdo má se  cvičením tai-či nebo čchi-kung už nějaké zkušenosti, může cvičit prakticky kdykoli a kdekoli, bez ohledu na to, co se kolem něj děje.

Cílem cvičení je ,, vnitřně se uvolnit a pohroužit do sebe sama a z nitra uvést celý organismus do takového stavu, který umožňuje posílit zdravé a omezit nebo zcela odstranit nezdravé.

Zdraví je stav úplné tělesné, duševní a sociální pohody, nikoli tedy jen absence nemoci nebo poruch oslabení zdraví.

Vědomým ovlivňováním vegetativního nervového systému lze pomocí cvičení tai-či a čchi- kung opět dosáhnout tělesné a duševní rovnováhy. Toto jedinečné cvičení se může stát neodmyslitelným životabudičem pro každého, kdo bojuje s přepracovaností, rychlým vyčerpáním a ztrátou životní energie.

Studiem tai-či, přejímáte odpovědnost za svůj vlastní tělesný a duševní stav, naučíte se stanovit příčiny mnoha problémů a odstranit je bez pomoci léků.

Je konečně na čase pochopit, že vedle boje s civilizačními chorobami, obezitou, stresem  atd. / nepřeberným množstvím, léků, dietami a doplňky stravy a pod, / je pro nás ještě cosi mnohem a mnohem důležitějšího…..  Zdraví.